Syskonkärlek delux

Ligger i Vilmers säng när han läser en dinosaurie-bok för mig. Passar på att njuta medan de är sams, han och hans syster. De retas och utmanar varandra lite extra nu för tiden. De senaste två veckorna har de gått mig och varandra på nerverna. Vi har haft sommarlov sedan 8 juni och det är först nu jag känner att de är lite rastlösa och faktiskt behöver lite rutiner igen. 

Och där fick jag avbryta detta inlägget för att den andra retades så den andra började gråta,kul...

Det är säkert en fas/period de går igenom men jag vill verkligen inte att det ska hänga i utan jag vill verkligen att de ska kunna leka längre än 15 minuter innan det kommer någon och gråter... tips någon? 

Nu har jag och Vilmer precis avslutat en mindfulness-övning och han leker med plus plus i lugn och ro på sitt rum.

Lite bilder från igår när både vädret och humöret på samtliga var bättre.