Vart står du?
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Vill mest skriva av mig. 
Ser oftare och oftare bland annat på facebook att folk delar olika sidor och inlägg med rasistiska inslag. Vilket får mig att må illa! Alla dras över en kam och det skrivs och sägs saker som "skicka hem dom". Vilka ska "skickas" hem, vart ska "de" skickas? Att en människa beter sig illa är lika illa oavset varifrån man har sina rötter. Att man ex. kommer från Iran och gör ett snedsteg i svenska samhället innbär inte att alla människor från Iran har samma värderingar och åsikter som denna. Jag tycker inte som mina vänner och min familj i allt, bara för att vi kommer från samma familj och samma land. 
Jag har endel nära vänner som har sina rötter bland annat i chile och libanon och jag älskar dom och mår illa och blir riktigt ledsen när ende människor är så blinda och korkade att de tror att alla muslimer delar exakt samma värderingar.
Jag kan tycka att om man flyttar till ett annat land än det man är född i så bör man försöka leva efter det landets seder och traditoner. Vill man inte det är det okey men att man inte ska begära att det samhället ska ändra sig. Alla bör hålla sig till lagen oavsett vilket land man kommer till och kommer ifrån. 
 
Tänk dig själv att du behöver fly eller bara flyttar till ett land med en HELT annan kultur. Det kommer ta tid för dig att lära dig den kullturen, du kommer inte tycka att det är rimligt att du ska kunna den kulturen utantill efte ett par år. En kulltur som folket i det landet har haft hela livet på sig att lära sig, haft människor i sin närhet som kan kullturen utantill och uppfostrar. 
 
Mina åsikter är mina och de är inte rätt eller fel. Däremot tycker jag att det ÄR fel att tycka illa om människor som man inte vet något om. Det ÄR fel att vara rasist!
 
 
#1 - sandra

Så glad att jag har dig min fina vän!♡ Finaste medmänniskan och så klok! Älskar dig! Puss!♡

Svar: Älskar dig med underbara du!
Petra Eng

#2 - Mia

Puss på dig, klok brud! :-*