Tisdagstankar
Fy vad det blåste kallt idag när jag gick och lämnade Vilmer på förskolan. Riktigt höstrusk, hoppas på en Brittsommar!
Han var så söt lilleman när vi skulle gå. Ryggsäcken med extrakläder och sådär som jag hade packat ville han ha på ryggen. Det såg ut som han skulle börja skolan, han såg så solt ut när vi gick mot förskolan. 
 
Jag läste en mammatidning igår och då slog tanken mig att jag alltid bläddrar förbi sidorna med "tips" vad gäller små bebisar som inte sover på natten, barn som inte vill äta, barn som slåss, barn som vill sova i mamma och pappas säng och så vidare. 
Kan bli ganska trött på de "tipsen" faktiskt. Jag känner MITT barn bäst och mitt barn är inte likadant som ditt. Visst kan det vara en liten hjälp med "tips" på vad som KAN hjälpa om ens barn inte sover eller inte äter, eller slåss, eller vill sova i mamma och pappas säng. Men oftast tror jag att en mamma eller pappa kommer på sina egna små knep och egna regler, vad som fungerar i sitt liv. 
Jag läste dessa artiklar när vi hade fått Vilmer och ibland kändes det som att det skulle vara så som det stod i tidningen eller på olika sidor på nätet och att om det inte var så med oss så försökte jag ändra på det. Tillslut tröttnade jag och gjorde vad som var bäst för OSS. Vi bytte till sittdel i vagnen när vi kände att Vilmer trivdes bättre i den, han fick smaka gröt när vi kände att han var redo och visade intresse och så vidare. 
Det är inte lätt som förstagångsförälder men jag tror att så länge man följer sin magkänsla och lyssnar på sitt barn så kommer det fungera hur bra som helst. 
 
Tack och hej!