Iskaffe

Vilken härlig sommardag vi fick idag! Varit ute stora delar av dagen och spelat fotboll,dansat och bara njutit i solen. 

Ikväll har jag och Vilmer haft lite soffmys medan syskonen somnade tidigt. 
Vi kollade på "SommarErnst" som han säger och blev inspirerade. 
När vi ligger i soffan och myser så vänder han upp ansiktet, kollar på mig och säger "Mamma, efter SommarErnst kan vi inte gå ut lite då och bara känna in sommaren". 
Älskade unge! Det är en ära att få följa dig bli en egen person med egna intressen och få höra om dina funderingar och tankar.

Tidigare idag passade jag på att unna mig en ljuvlig iskaffe när Algot sov och de stora lekte. Så God!

Kokade 4 koppar kaffe men hade ganska mycket mer kaffe för att få lite mer smak. När kaffet var klart blandade jag i cirka 1/2 msk ljus sirap och lite salt. Sirap för att få lite sötma och salt för att få bort det beska. Frys in i iskuber, minst tre timmar.

Ta gärna fram iskuberna och lägg upp i glas och låt dem smälta lite innan servering. Häll sedan på valfri mjölk och vill du kan du tillsätta lite vaniljpulver,kanel eller kanske lakritspulver i mjölken.

Jag är ju en liten kaffetant och jag älskar detta!