Att jobba vs mammaledig
Tredje veckan på jobbet efter mammaledigheten är till ända.
Vad snabbt man kommer in i rollen på jobbet igen. På gott och ont. Jag är så glad att jag har mitt extra jobb som jag kan vara den Petra som jag har utvecklats till att bli, speciellt under det året som har gått. Jag har utvecklats massor personligt och det är så roligt.

Denna helgen blir ganska lugn då Alexander åker till Göteborg för att se Metallica. Jag och barnen ska bada i poolen, sola, leka, busa och njuta av ledigheten. För jädrans vad man njuter och tar tillvara på de timmar som man är ledig. Jag jobbar endast 75% på vårdcentralen så jag har hela eftermiddagarna att göra vad jag vill.
Ibland åker vi till någon sjö, ibland tar vi en runda med bilen, leker eller bara slappar. Underbart!


Helgerna uppskattas på ett helt annat sätt igen, som mammaledig blir jag helt dagvild tillslut.
Jag har en dröm som jag hoppas jag snart kan dela med mig av, men än så länge väntar jag.

Ha en fin helg!